Autor Thema: De rijwegen (in WDP Duits "Die Fahtstrassen"  (Gelesen 2167 mal)

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
De rijwegen (in WDP Duits "Die Fahtstrassen"
« am: 27. Dezember 2016, 20:42:06 »
Beste Allen,

dat is me wat. Tijdens de Kerstvakantie mijn WDP-baan voorzien van rijwegen. Dat gaat heel lekker en voorspoedig. Zo lijkt het. Vragen aan de profs:

1. Er is een fout gemaakt in rijweg "3". Ik denk dit makkelijk op te lossen door deze rijweg te verwijderen en een nieuwe te maken. Nummer 3 komt vervolgens in het overzicht niet meer voor. Het gaat van 2 naar 4.

2. In de handleiding lees ik achteraf dat de handelwijze zoals onder 1 beschreven eigenlijk nooit mag. Herstel van fouten is het advies; nooit een rijweg verwijderen. Maar het kwaad is geschied. Hoe gaan we deze fout herstellen?

3. Ik heb inmiddels op deze, foute, manier rijwegen verwijderd en opnieuw gemaakt met het gevolg dat de er heel veel nummers onbenut zijn. Is dat erg?

4. Hoeveel rijwegen zijn er sowieso in WDP te maken? Worden de "verdwenen nummers" weer bij het te gebruiken saldo opgeteld of ben je deze definitief kwijt?

Bedankt alvast voor verder advies.

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: De rijwegen (in WDP Duits "Die Fahtstrassen"
« Antwort #1 am: 27. Dezember 2016, 22:05:36 »
Hoi Hans,
Er moet altijd minimaal 1 rijweg in de editor opgetekend blijven. m.a.w. je mag ze nooit tot op de laatste verwijderen. Dit is wat er staat. je mag gewoon rijwegen verwijderen
Je fout is niet te herstellen, maar ik heb er al vele verwijderd en WDP werkt nog steeds.
De nummers die weg zijn krijg je niet meer terug, maar is geen probleem.
Ik zou me over je rijwegensaldo geen zorgen maken, las laatst op het forum dat er iemand plm. 8000 had.De nummering heeft hier geen invloed op.

Overigens kun je een rijweg simpel aanpassen/veranderen met het camera symbooltje.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
Re: De rijwegen (in WDP Duits "Die Fahrstrassen"
« Antwort #2 am: 27. Dezember 2016, 22:25:08 »
Bedankt Kees voor je snelle reactie! Deze stelt mij gerust.

De 8000 rijwegen zal ik gezien de omvang van mijn geplande baan in de verste verte niet halen dus daar zie ik geen probleem.

Sinds ik weet dat verwijderen van rijwegen bij gemaakte fouten niet de beste optie is maar het beter is de fouten te herstellen, doe ik dat ook. Simpelweg met het camerasymbool kan heel veel herstelt worden!

Het gaat allemaal voortreffelijk zeker ook als je elke rijweg even test met de simulator. Geweldig!

Geweldig ook de "!" optie. Gaat er iets niet goed krijg je waarschuwingen / informatie als er iets fout gaat. Een bepaald contact wordt dan "GEEL" weergegeven. Ook hier kun je dan weer wijzigingen in de betreffende rijweg aanbrengen zonder deze te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Wat is WDP toch een mooi programma!
« Letzte Änderung: 28. Dezember 2016, 21:42:15 von Hans Biere »

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #3 am: 28. Dezember 2016, 21:37:00 »
Maar wat kan dit zijn. Ik zit zo veel te proberen en te experimenteren tot het dan toch fout gaat? In de handleiding heb ik hierover (nog) niets kunnen vinden maar zie vast iets over het hoofd. Ik zoek verder en houd mij voor hulp aanbevolen. Zie bijlage.

Overigens: Buiten de seinen in mijn schaduwstation heb ik GEEN enkele virtuele wissel aangelegd.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 28. Dezember 2016, 21:39:45 von Hans Biere »

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #4 am: 29. Dezember 2016, 11:13:27 »
Beste Allen,

bovenstaande vraag kan vervallen. Er blijkt hier geen probleem te zijn. Dankzij de voortreffelijk werkende Fahrstraßen Navigator heb ik mij iets niet gerealiseerd waardoor ik even dacht dat er een probleem is.

Niets aan hand dus.

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: