Autor Thema: meerdere DR4088CS willen nog niet  (Gelesen 2958 mal)

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
meerdere DR4088CS willen nog niet
« am: 09. Januar 2017, 21:35:24 »
Beste mensen.
Iedereen een GELUKKIG 2017.
Na mijn beginnersenthousiasme heb ik de baan uitgebreid naar meer dan 16 bezetmelders.
Nu komt het probleem: vanaf 17 zie ik niets meer reageren in de TMmonitor, terwijl de modules goed zijn opgegeven en het ledje brandt als er n loc over rijdt. Ook het spelen met de instellingen van de DR4088CS en Loconet levert niets op.
Daarom wil ik ff aan de bel trekken of er nog dergelijke ervaringen zijn (geweest).
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
Re: meerdere DR4088CS willen nog niet
« Antwort #1 am: 09. Januar 2017, 22:11:23 »
Hoi Harry,

Ik doe een poging....
Maak eens een screenshot van je overzicht /indeling van je terugmeldcontacten en zet dat eens op het forum? Ik geef je een screenshot van mijn baan, misschien zie je dat daar iets anders is. Ik had vroeger een dergelijk probleem en bij mij bleek achteraf dat ik de toewijzing van de div modules niet correct had ingevoerd. Er van uitgaande dat je hardware goed is aangesloten zou dit het euvel kunnen zijn.

Gr
Bas

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #2 am: 09. Januar 2017, 22:21:16 »
Dag Bas.  Bedankt voor de snelle reactie.
In eerste instantie ziet t er bij mij uit zoals in de eerste 2 regels van jou.
Morgen zal ik ook zo'n screendump maken en dan opsturen, maar ik denk niet dat t dat zal zijn.
Volgens mij zit het in het Loconet gedeelte waar je op moet geven of je modules van 8 of 16 gebruikt enz enz.
En dat voelt niet lekker aan bij t configureren, maar wat dan? Ik dacht dat die 4088s eigenlijk niet voor- ingesteld hoefden te worden.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 10. Januar 2017, 11:38:14 »
En, zoals beloofd, hierbij een schermafdruk van "mijn" situatie betreffende de 2 modules.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #4 am: 10. Januar 2017, 19:51:04 »
Ik dacht dat een DR4088CS module een gelijkstoom module (S88(n)) was zonder Loconet aansluitingen  en de DR4088LN een Loconet versie.

De loconetbuffer (een interface tussen USB/RS232 en Loconet) hoe heb je die fysiek aangesloten, dus hoe heb je die, waarheen / waarvan bedraad

in iedergeval moet je de eenheden wel (voor) programeren anders zal iedere eenheid gelijk zijn aan zijn voorgaande.
De manual zegt dit:

Programmeren van de decoder
1 - Druk op de programmeer schakelaar. De groene led gaat sneller knipperen
2 - Selecteer het gewenste beginadres van de module door een wisseladres te kiezen op de centrale en schakel deze eenmalig. (Rechtdoor of afbuigend maakt in dit geval niet uit)
De knipperfrequentie van de groene led veranderd nu naar nog sneller knipperen om het totaal aantal terugmeld contacten te Ontvangen. Ga naar stap 3 (vb: Terugmeld-adres / decoderadres 1 vereist wisseladres 1, decoder adres 2 vereist wisseladres 2, etc)
3 - Programmeer nu het gewenste aantal terugmeld ingangen van de module door een wisseladres te kiezen met hetzelfde nummer als de vereiste ingangen en schakel deze eenmalig. (Rechtdoor of afbuigend maakt in dit geval niet uit)
4 - De programmeer modus zal automatisch worden afgesloten waarbij de groene led weer langzamer zal gaan knipperen.
(vb: 16 ingangen vereist wisseladres 16, 6 ingangen vereist wisseladres 6)

Thomss
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #5 am: 10. Januar 2017, 23:17:45 »
Sorry Thomass. Maar een DR4408 hoef en kun je ook niet programmeren want het is n bezetmelder en geen funktiedecoder.
Deze zit aan een Loconet USB standalone unit aan de computer verbonden.

en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #6 am: 11. Januar 2017, 00:52:53 »
Hallo Bas,
wat ik me afvraag is, waarom je de terugmeldmodules niet op deze manier hebt ingevoerd.
Ik snap dat het zo bij je werkt maar een beetje omslachtig en onnodig is het wel.

Gr. Kees

« Letzte Änderung: 11. Januar 2017, 00:55:41 von Kees Polm »
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #7 am: 11. Januar 2017, 11:38:49 »
Beste mensen.
Dit draadje kan gesloten worden, want het ligt niet aan WinDigipet, ook niet aan de bezetmelders zelf, want bij iTrain heb ik t zelfde probleem. De Loconet-adapter ga ik vervangen door een "echte".
Iedereen bedankt voor de bijdrage!
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration: