Autor Thema: Stroomverziening  (Gelesen 2160 mal)

Offline Andre295

• Junior-Mitglied
  • nl
Stroomverziening
« am: 29. Januar 2017, 16:28:59 »
Ben begonnen met mijn oude hobby weer op te pakken maar nu digitaal in plaats van analoog. Heb gekozen voor een aansturing via Win-Digiped in combinatie met Digikeijs DR5000.

Bij de aankoop heb ik begrepen dat ik de Minitrix trafo zou moeten blijven gebruiken, maar begin nu te twijfelen of dit juist is. Krijg de indruk dat de DR5000 ook de rol van trafo overneemt.

Kan iemand mij deze vraag beantwoorden. De winkel waar ik het e.e.a. heb gekocht is namelijk helaas i.v.m. de beurs in Duitsland de komende week gesloten.

Bedankt
Andre

Offline Ruben Derks

• Senior-Mitglied
  • Ruben Derks
    • Ruben Derks
Re: Stroomverziening
« Antwort #1 am: 29. Januar 2017, 19:44:31 »
Hallo Andre,

Allereerst welkom op het forum.

Als het goed is heb je bij de DR5000 een geschakelde voeding gekregen. Deze moet je gebruiken voor het besturen van de baan. De oude Minitrix trafo zou je kunnen blijven gebruiken voor het voeden van de verlichtingen (Huisjes, parron, enz).

De DR5000 is een volwaardige DCC centrale met ingebouwde booster. Ik dacht dat deze 3A levert.

Groetjes Ruben.
NS en DB jaren 50/60/70 |
https://www.rubenderks.nl
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
  • Anlagenkonfiguration:
    Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampampamp Weinert|
  • Rechnerkonfiguration:
    Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB

Offline Andre295

• Junior-Mitglied
  • nl
Re: Stroomverziening
« Antwort #2 am: 12. Februar 2017, 09:02:11 »
Hi Ruben,

Bedankt voor je reactie. Kan mij niet herinneren dat ik bij de DR5000 een geschakelde voeding heb gekregen, moet dat even controleren.

Heb mij trouwens ingeschreven voor een workshop over WDP. Denk dat ik daar op veel van mijn andere vragen kwijt kan.

Groet,
Andre