Beste Hielco,
Ik moet jou daarop het e.e.a. corrigeren.
Bentink heeft na uitbrengen door Dr. Peterlin de versie 2018SE/PE op voorraad voor omruilen, kostprijs voor de licentie €100,00 bij inleveren van oude 20015SE/PE.
Prima, maar ik zie op de site van Bentink niets over de door Jan Leendert vermelde actie.
Er wordt meteen geschreven dat de kosten voor de omruiling €100,= zou gaan kosten?.
Ik heb al geschreven dat de kosten voor de upgrade nog niet bekend zijn.
Tevens is het gehele kosten plaatje waarvan de gebruikers die nog een versie 2009,2012 en 2015 nog niets is bekend wat dat gaat kosten!. Ze kunnen wel blijven roepen dat het zoveel gaat kosten, maar de definitieve kostenplaatje moet nog komen, naast dat een coulante nieuwprijs voor de 2018 hetzelfde is gebleven als bij de 2015.
De Firma Bentink kijkt mee wat ik hier schrijf.
Daar hebben ik en Bentink duidelijke afspraken over gemaakt en ik kan je het volgende meedelen.
Zolang Bentink nog geen financiële kostenplaatje heeft ontvangen, kan men daarover nog niet op de website de producten aanbieden. In mijn eerdere berichten heb ik van hun mogen vernemen over de
reservering, die heb ik met hun goedkeuring in vette letters vermeld.
De reden van deze actie is louter gegeven dat zij enorm druk hebben en zijn afgereisd naar Neurenberg.
Bij terugkomst zal ongetwijfeld na bevestiging van Dr. Peterlin de definitieve prijsopgave worden gegeven.
Ben ik duidelijk Hielco?.
@Jan Leendert: Wordt er door Bentink ook nog gedacht aan een actie analoog aan die van WDP op de beurs in Dortmund: tijdens die dagen kun je omruilen voor half geld.
Dat zijn zakelijke standpunten tussen Bentink en Dr.Peterlin.
Daar ga ik niet over!.
Als je voor half geld de nieuwe versie 2018 wil gaan aanschaffen, dan zult je persoonlijk naar Dortmund moeten afreizen en persoonlijk bij Dr.Peterlin jou stick inleveren.
Tenslotte zul je benzine kosten en entree geld moeten uitgeven en flink moeten onderhandelen, om aan die beurskorting te komen.
In deze tijd, dat software met een waarde van miljoenen via een download wordt binnengehaald en installeren met een licentiesleutel mogelijk is, is dit toch wel wat omslachtig. Op het Duitse forum is dit ook al meerdere malen aan de orde geweest. Ook dit zou Jan Leendert, en anders Bentink, nog wel eens aan de orde kunnen stellen bij Dr. Peterlin. Ik ken mensen die om deze reden uiteindelijk WDP hebben laten vallen. Wat tegenwoordig niet meer nodig is.
Dat beeld wat je schetst, herken ik niet, en ook niet generaliseren.
Met de licentiesleutel kleven ook nadelen aan.
Zo ben ik verplicht om mijn computer en het kabelnetwerk altijd aan te staan wanneer ik met de treinbesturing wil gaan rijden. Geen Wifi, maar kabelnetwerk!.
De keuze die WDP heeft genomen is een besluit van het bedrijf WDP.
Ten eerste heeft WDP geen licentiesleutel, alleen "kopieer bescherming", zoals dat heet.
Ten tweede is de stick in een soort van "Dongle" variant in een USB poort voor ieder computer met tegenwoordig USB aansluitingen.
Zoals je het weet is het wenselijk dat men de stick in de USB poort inlaat zitten, als men met de treinbesturing wil gaan rijden. Haalt men de stick eruit, dan is de geldigheid slechts 5 dagen, bureau versie kan ongelimiteerd ermee gewerkt worden op de computer.
Deze variant was ook al toentertijd met de CD.
Het voordeel hiervan is, dat ik bijv. geen internet aansluiting hoeft te activeren.
Een goed voorbeeld hiervan is voor gebruikers die een Window XP hebben.
Window XP wordt niet meer ondersteund en is bij mij bijv. van het netwerk afgesloten, en daarmee kan ik nog met WDP veilig treintjes rijden!.
De kostenloos update kun je bijv. met een Window 10 in een memorystick laden en vervolgens met die memstick naar Window XP PC uitpakken en installeren. Geheel compleet.!
Hier in deze bijgevoegde link loopt ook bij de Duitse gebruikers de discussies over de prijs van de nieuwe WDP 2018.
Voor diegene die Duits kunnen lezen, zie ook de reactie van Dr.Peterlin.
https://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=77823.0Mvg,
Jan