Hallo Henk,
Nog even voor de verduidelijking.
In het tabblad Start/Brems/Ziel zijn twee kolommen met de K1 t/ K3 weergegeven.
De linker kolom is de kolom waarbij bij het aanmaken van een rijweg automatisch de bezetmelders worden neergezet.
In die kolom laat men in principe zo staan, waarbij in die kolom ook de prufungkontakt is ondergebracht.
Tevens wanneer men kiest voor IZNF wordt het venster uitgebreid met stop versies.
De rechter kolom waar kaal K1 / K3 strecke staat is een extra funktie. En die funktie is de snelheid opgave bij de niet genoemde bezetmelder van de linker kolom vastgestelde bezetmelder.
Een voorbeeld:
Een rijweg bestaat uit 6 bezetmelders.
Bij het aanmaken van de betreffende rijweg, wordt bezetmelder 1 als Start en het Remcontact bezetmelder 5 en Doelcontact is bezetmelder 6.
De prufungkontakt wordt in principe automatisch 1 bezetmelder contact vóór het Remcontact ingesteld (men kan dit zelf ook 2 of 3 bezetmelder vóór het Doelcontact opgeven).
Hiermee kun je zien in de bedingungen (voorwaarden) welke bezetmelder automatisch zijn ingesteld.
M.a.w. Start is 1, (prufung is 4) Rem is 5, Doel is 6
De andere overige bezetmelders 2, 3 en 4 (4 is o.a slechts beproeven ter controle wanneer die afgeremd dienen te worden) zijn betrokken in die aangemaakte rijweg, maar doen dienst als herkenning dat er een loc of een trein voorbij rijdt.
Als de Start op 70 km/hr staat, dan rijdt die trein tot en met de Remkontakt 70 km/hr en op de Remkontakt (standaard) de helft van de snelheid van het Start contact, en remt af op het Doelcontact.
Echter op Stop op contact venster (alle andere Stop versies worden door IZNF overgenomen).
Nu komt het.
Wil men vanaf Start contact 70 km/hr rijden maar op bezetmelder 4 naar 40 km/hr reduceren, dan kan men de rechter kolom de K1 bezetmelder 4 invoeren en naast de betreffende venster 40 km/hr opgeven.
De trein rijdt vervolgens Start 70 km/hr, komt op bezetmelder 4 en wordt afgeremd naar 40 km/hr en vervolgens Remcontact (de helft van 70 km/hr is 35) en vervolgd zijn traject naar het Doelcontact.
Zo kan men met snelheden bij meerdere bezetmelders tussentijds wijzigen door hogere of lagere snelheden opgeven.
Heel veel succes.
Mvg,
Jan