Naast het bestaande Gebruikersgroep Windigipet Nederland , zal binnen afzienbare tijd een tweede gebruikersgroep verschijnen met de naam “Windigipet op de rails “.
Ik maak me zorgen over het Windigipet Forum, omdat verschillende gebruikersgroepen nu eenmaal met elkaar interacteren en draagt iedere gebruikersgroep op zijn of haar manier bij aan het al dan niet bereiken van het doel van het forum en de overige forumgebruiker.
Met overige forumgebruikers, bedoel ik personen of organisatie die wel met hun hobby bezig willen blijven en voor hun moverende reden niet willen of kunnen toetreden tot een gebruikersgroep. Dit kunnen velen aspecten zijn zoals;
• Demografische gegevens. Denk aan geslacht, leeftijd , woonplaats. Een individu van 20 jaar heeft zeer waarschijnlijk andere behoeftes dan een individu van 70 jaar.
• De bereikbaarheid van de locatie ( per openbaar vervoer )
• Financiële aspecten zoals contributie verplichtingen , of andere verplichtingen enz.
• Mogelijkheden en beperkingen. Denk aan minder validen, het wel of niet beschikken over een auto, mensen met kleurenblindheid of mensen die slechthorend zijn.
Gebruikers met veel invloed
Sommige forumleden en/of gebruikers groepen hebben een relatief grote impact op de beleving van andere forum gebruikers en beïnvloeden daarmee bewust of onbewust het forum gebruik.
Om deze reden is het m.i. noodzakelijk om nu te bedenken hoe de toekomstige activiteiten van de verschillende gebruiksgroepen op het W.D.P Forum worden weer gegeven.
Dat betekend dat een Forum moderator ook min of meer onafhankelijk moet zijn en vooraf, gebruik en gedragsregels definieert.
Dit om te voorkomen dat straks, wel of niet terecht gebruikersgroepen / personen geweerd worden om zakelijke belangen of andere zaken.
Hopelijk voorkomen we als W.D.P. gemeenschap er mee , dat een persoon of personen het forum voor gezien houden en met kennis van zaken vertrekken.
Met vriendelijke groet,
Rupert van Swol
Enkhuizen.