Beste Geert,
Ik ben ook een Mac gebruiker , wat let je om bootcamp te gebruiken of een softwarematige zoals parallels windows on mac.
Voor beiden geldt wel dat je windows moet instaleren, dit kan windows 7-8-of 10 zijn.
Heb je een tekort aan usb poorten zet dan 1 van de firewire poorten in, deze zijn reuze handig en veelzijdig.
een 2e monitor of zelf 3 is een keuze , maar niet noodzakelijk.
Wil je een Windows PC kopen, sla je slag bij een kringloop winkel voor 40 euro zijn verrassende aankoop mogelijkheden . Ook op het gebied van monitoren zou ik eens kijken . ik heb een voor 15 euro een Philips 220 CW op de kop getikt. Dan ben je voor 60 euro klaar. WDP is niet zoveel eisend als een flightsimulator
Geheugen probleem / vertraging problemen.
Hoe meer cellen ( vierkantjes ) je in WDP toepast voor het baanplan, hoe meer reken capaciteit van de processor nodig is.
Zorg ervoor dat het baanplan zo compact als mogelijk is. Ook cellen die leeg zijn " z.g.n. tussenruimten gebruiken reken capaciteit.
Ik zie vaak baanplannen met gigantische afbeeldingen van schaduw stations met lange sporen, dit is volkomen onnodig voor de functionaliteit.
Sterkte met de beslissing
groet
R van Swol